سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ضد یخ بتن پودری به چه صورت عمل میکند ؟

نوعی از ضد یخ بتن تولید میشود که به صورت پودری میباشد و در تولید این نوع از ضد یخ بتن، از ترکیب انواعی از نمک های معدنی و کلسیم کلراید خالص با یک نسبت خاص استفاده شده است. ضد یخ بتن پودری باعث افزایش گرمازایی در بتن و در نتیجه سرعت بالاتر گیرایی آن برای استفاده در سازه بتنی می گردد. ضد یخ بتن پودری با کاهش نقطه انجماد مخلوط آب و سیمان، فرایند یخ زدگی بتن را دشوارتر می کند و باید این نکته ضروری را مدنظر داشت که استفاده از این نوع از ضد یخ بتن در بتن های مسلح، به علت این که بر پایه یون کلراید می باشند مجاز نمی باشند .


موارد کاربرد فوق روانساز بتن چیست ؟

موارد کاربرد فوق روانساز بتن پلیمری PS 240 این است که به دلیل خاصیت پخش کنندگی ذرات سیمان و ایجاد روانی در بتن، این افزودنی بتن را می توان برای تولید بتن های توانمند، بتن با نسبت آب به سیمان کم و قالب پیچیده و با تراکم آرماتور به کاربرد. با توجه به ویژیگی جانبی کندگیر کنندگی، فوق روانساز بتن پلیمری PS 240 برای بتن ریزی در هوای گرم، قالب لغزنده و حمل و نقل طولانی مناسب است.


کاربرد زودگیر کننده بتن در بتن های پاششی

از کاربردهای زودگیر کننده بتن میتوان گفت که در بتن‌های پاششی (شاتکریت) از پرت مصالح جلوگیری به عمل می‌آورد و باعث گیرش سریع بتن می‌شود. باید توجه داشت که عملاً ماده‌ای به نام ضد یخ بتن وجود ندارد و منظور از ضد یخ بتن ماده افزودنی شتاب‌دهنده واکنش آب و سیمان است. همچنین در تولید قطعات پیش ساخته نیز کاربرد دارند.


نکات اجرایی برای استفاده از افزودنی زودگیر بتن

نکات اجرایی برای استفاده از افزودنی زودگیر بتن بدین صورت میباشد که پیشنهاد می شود از سیمان تازه استفاده کنید زیرا سیمان کهنه اثرات منفی در مختصات گیرش مخلوط بتنی به وجود می آورد. افزودنی زود گیر بتن AC 471 با انواع سیمان ها سازگار است. پیشنهاد می شود از سیمان پرتلند استفاده نمایید که به طور معمول گیرش سریعتری از برخی سیمان های ترکیبی و ضد سولفات دارد.