سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه عملکرد سوپر روانساز بتن

سوپر روانساز بتن که بر پایه این نوع پلیمر مصنوعی هستند، در زمان اختلاط جذب ذرات سیمان می شوند و در لحظات اولیه آب گیری سیمان، این گروه از پلیمرها بار منفی ذرات سیمان را افزایش داده و باعث پخش شدن آنها می شود. و این رفتار باعث روان شدن و افزایش کارایی می شود. با بالا رفتن روانی و کارایی می توان مقدار نسبت آب به سیمان را کاهش داد و نتایج مقاومتی بهتری را کسب نمود.


تاثیر سوپر روان کننده بتن به چه صورت میباشد ؟

سوپر روان کننده بتن ADMlX HE 310 با سوپر روان کننده های متداول در عمل تفاوت می کند، بدین ترتیب که پایه این محصول پلی کربکسیلیک اتر بوده و دارای زنجیره های جانبی مولکولی می باشد. در شروع آب گیری همانند فوق روان کننده های متداول با افزایش الکترسیته ساکن ذرات سیمان را به خوبی پخش می کند. در ادامه حضور زنجیره های جانبی باعث ممانعت شدید از تجمع مجدد ذرات سیمان می شود و کماکان آن ها را به صورت مجزا و پخش شده نگه می دارند. این رفتار پدید آورنده بتنی روان با حفظ کارایی عالی حتی در مقادیر آب بسیار کم می باش


چگونگی عملکرد ابر روان کننده بتن

ابر روان کننده بتن ADMIX NE 320 فاقد کلر بوده و مطابق با استاندارد ASTM C-494 Type A,F استاندارد ملی ایران و سایر استاندارد بین المللی تولید می شود و با انواع سیمان ها سازگار است. بدیهی است با توجه به تنوع ویژگی های سیمان و سنگدانه در هر پروژه، انجام آزمایش های اولیه ضروری است. چگونگی عملکرد ابر روان کننده بتن بدین صورت میباشد که فوق روان کننده ها و ابر روان کننده های بتن متداول که به طور عموم بر پایه ملامین فرمالدئید یا نفتالین سولفات هستند، در هنگام اختلاط جذب ذرات سیمان می شوند و در لحظات اولیه آب گیری سیمان، این گروه از پلیمر ها بار منفی ذرات سیمان را افزایش داده و باعث پخش شدن آنها می شوند.


عملکرد روانساز بتن بر روی بتن

روانساز بتن با کاستن از کشش سطحی آب و پخش شوندگی بیشتر ذرات سیمان امکان تولید بتن روان را فراهم می آورد. بتن حاوی روانساز بتن ADMlX LR 130 در مقایسه با بتن بدون افزودنی و با کارایی یکسان از مقاومت بالاتری بر خوردار است، تأخیر در کسب مقاومت های اولیه به خوبی در دراز مدت جبران می شود. این روانساز بتن دارای خاصیت کندگیر کنندگی کنترل شده است و در مقادیر مصرف بیش از اندازه باعث تأخیر در گیرش اولیه و نهایی می شود.


فوق روان ساز بتن بر پایه لیگنوسولفونات

نوعی از فوق روان ساز بتن تولید میشود که بر پایه لیگنو سولفونات کلسیم اصلاح شده برای تولید بتن با کارایی و اسلامپ بالا استفاده می شود. کاهش نسبت آب به سیمان در یک رئولوژی برابر ، مزیت دیگر استفاده از این فوق روان کننده است. این افزودنی مناسب در هوای سرد میباشد و از خواص و اثرات آن میتوان به افزایش مقاومت اولیه بتن و افزایش تراکم و انسجام بتن نام برد .