سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کیورینگ بتن باید به چه صورت انجام شود ؟

کیورینگ بتن و عمل آوری بتن باید به سه شکل محافظت، مراقبت و پروراندن انجام شود. در حقیقت این سه فرآیند برای عمل آوری بتن ریخته شده در قالب یک امر ضروری و مهم است. منظور از مراقبت، عمل آوری و منظور از پروراندن، عمل آوری حرارتی است. در هنگام ایجاد مخلوط بتن ، زمانی که سیمان و آب با هم ترکیب می شوند، هیدراتاسیون آغاز می شود. میزان این فرآیند در دوام و مقاومت بتن موثر است.


خواص و اثرات گروت اپوکسی

خواص و اثرات گروت اپوکسی : استحکام فشاری بسیار بالا. مقاومت بالا در برابر ارتعاش ومواد شیمیایی. بدون انقباض. چسبندگی بالا به بتن و فلز. و از موارد کاربرد گروت اپوکسی : ساختمان سازی. پل سازی و راه سازی. سدسازی. تعمیر پل ها و جاده ها. پر نمودن استند ماشین آلات سنگین. کاشت آرماتور در بتن.


عملکرد دوغاب میکروسیلیس به چه صورت میباشد ؟

نمونه حاوی دوغاب میکروسیلیس با اینکه عیار مواد سیمانی کمتری دارد، نسبت به نمونه حاوی پودر میکروسیلیس دچار افت مقاومت نشده و همچنین، نسبت به نمونه بدون میکروسیلیس با عیار سیمان بیشتر مقاومت بیشتری دارد. این مطلب به دلیل پخش شدن بهتر میکروسیلیس در بتن حاوی دوغاب میکروسیلیس است به طوری که پخش مناسب باعث افزایش بیشتر هیدراتاسیون و افزایش بازده نمونه حاوی دوغاب گردد.


روش اجرا آب بند بتن

روش اجرا آب بند بتن بدین صورت میباشد که تهیه خمیر و اجرای آن با ماله یا کاردک. این روش برای آب بندی سطوح ناصاف یا زوایایی سازهبه کار می رود. روش تهیه خمیر نیز همانند دوغاب می باشد و تنها نسبت اختلاط پودر به آب بیشتر می شود. - - به روش خشکه پاشی بر روی بتن تازه یا درزهای ساختمانی. نکته بسیار مهم: با توجه به اینکه این محصول به روش رشد کریستال عمل می کند، قبل از اجرا بایستی سطوح کاملا اشباع شوند و پس از اجرا نیز به مدت 7 روز عمل آوری با آب انجام شود به گونه ای که همواره سطوح اجرا شده خیس باشند.


تهیه ملات آب بندی یا بتن آب بند

برای تهیه ملات آب بندی یا بتن آب بند از همزن الکتریکی استفاده کنید، ابتدا آب لازم را پیمانه کرده و داخل یک ظرف تمیز بریزید، سپس رزین را به آن اضافه کنید و کمی به هم بزنید تا مایع یکنواختی بدست آید، آن گاه همزن الکتریکی را روشن کرده و پودر پایه سیمانی را به آرامی درون ظرف ریخته و هم زدن را حدود دو دقیقه ادامه دهید تا محلولی همگن بدست آید. پس از ده دقیقه مجدا مخلوط را به مدت سی ثانیه به هم زده و استفاده نمایید.