سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد کواد کوپتر در امداد و نجات و خرید آن

 

امروزه کواد کوپتر ها در مکان ها و موقعیت های گوناگونی کاربرد دارند و نمونه از این موارد را میتوان در امداد و نجات نام برد و در واقع از کوادها می توان در عملیات نجات و کمک به افرادی که دچار سوانح و بلایای طبیعی شده اند هم استفاده نمود. مثلا در شرایطی که افراد امداد رسان در حال جستجوی منطقه هستند می توان با به پرواز درآوردن کوادها و تهیه تصاویر و فیلم از منطقه ی تحت  بررسی، نقاطی را که افراد مصدوم در آن جا قرار دارند شناسایی کرده و تیم امداد رسان را به آن جا هدایت نمود. هم چنین به عنوان کاربردی که در آینده می تواند مطرح شود استفاده از ربات های امداد رسان که با کوادها به صورت رادیویی لینک ارتباطی دارند می تواند کیفیت امداد رسانی را ارتقا بخشد و میتوان برای خرید کواد کوپتر میتوان از سایتهای معتبر اینترنتی اقدام نمود .

 


روشهای کنترل و کاهش دما به منظور جلوگیری از تنش های حرارتی در بت

کنترل و کاهش دما به منظور جلوگیری از بروز تنش های حرارتی در بتن حجیم بدین صورت است که معمولاً به روشهایی که به اصطلاح پیش سرمایش و پس سرمایش گفته میشود سعی میشود تا افزایش دما را کنترل نمایند. پیش سرمایش اقداماتی است که معمولاً از طریق سرد وخنک نگه داشتن مصالح مصرفی بتن صورت میگیرد شامل سرد کردن آب مصرفی با استفاده از جایگزین نمودن 80 درصد از آب مخلوط بتن با یخ پولکی و آب پاشی دپوهای شن و خنک نمودن ماسه به وسیله مکش و هوای سردصورت میگیرد ضمن اینکه استفاده از روشهایی از جمله سایبان بر روی دپو مصالح وعایق بندی سیلوی سیمان میتواند مناسب باشد. در روش پس سرمایش از عبور لوله¬های خنک کننده و مدفون در بتن استفاده میگردد در این روش دبی و دمای اولیه ومدت زمان پس سرمایش مهم میباشد. در مجموع در هردو روش شرایط محیطی، نوع سازه وحجم بتن ریزی به میزان سرمایش و فعالیت های مذکور تاثیر خواهد داشت.


استفاده ازمیلگردهای زنگ زده مجاز و نکته حائز اهمیت

استفاده از میلگردهای زنگ زده در بتن مجاز است مشروط بر آنکه به حد پوسته شدن نرسد. زیرا زنگ زیاد و پوسته شدن باعث عدم پیوستگی و چسبندگی بین بتن و میلگرد خواهد شد ضمن اینکه زنگ زیاد سطح مقطع میلگرد را میکاهد.   


مواد افزودنی بتن مانند سنگ گچ

مواد افزودنی متفاوتی برای کارایی بهتر بتن استفاده میشود که از جمله این مواد سنگ گچ میباشد که اضافه نمودن سنگ گچ به کلینکر سیمان تا حدود 7 درصد موجب کنترل زمان گیرش سیمان خواهد شد. بطور کلی گیرش یعنی از دست دادن قابلیت کارپذیری وسیالیت با گذشت زمان که در نتیجه انجام واکنش های اولیه ترکیبات سیمان روی میدهد. در رابطه با آن دو نوع گیرش اولیه و ثانویه مطرح است. گیرش اولیه زمانی است که خمیر سیمان کاملاً صلب نشده اما کارپذیری خود را از دست داده و در گیرش ثانویه خمیر سیمان تمام سیالیت خود را از دست داده و کاملاً صلب میگردد.


شرح کاربد و تاثیر ژل میکروسیلیس بر خواص مکانیکی بتن

شرح کاربرد و استفاده از مواد افزودنی و ژل میکروسیلیس به شرح زیر میباشد و بادی طبق نظر کارشناسان انجام گیرد استفاده از میکروسیلیس در بتن ریزی های مجاور سواحل دریاها به طور جدیدی مورد توجه مهندسین ساختمان قرار گرفته است . به دلیل خصوصیات بارز پوزولانی میکروسیلیس ، استفاده از آن جهت بهبود خواص مکانیکی و افزایش دوام بتن در کشورهای پیشرفته رو به افزایش است . میکروسیلیس یک محصول فرعی از کوره های قوس الکتریکی در جریان تولید آلیاژهای فروسیلیس می باشد . این ماده با داشتن بیش از 90 درصد سیلیس با حالت غیر کریستالی و به شکل ذرات بی نهایت ریز با قطر متوسط 0.1 متوسط میکرون شدیدا پوزولانی است و برای استفاده به عنوان یک ماده سیمانی در بتن بسیار مناسب است و با استاندارد ASTM C1240 مطابقت دارد . در حقیقت افزودن میکروسیلیس به مخلوط بتن باعث می گردد Sio2 فعال آن با محلول هیدروکسیدکلسیم Ca(OH)2 آزاد موجود در منافذ موئین بتن ترکسیب گردد و کریستال سیلیکات کلسیم نامحلول تولید نماید و در نهایت باعث تراکم ساختار خمیر سیمان و کاهش نفوذپذیری و افزایش مقاومت فشاری ، الکتریکی، خمشی و کششی بتن ، افزایش مقاومت بتن در برابر فرسایش ، کاهش مقابل توجه نفوذپذیری ، جلوگیری از نفوذ یون کلر ، سولفات ها و سایر مواد شیمیایی مخرب به داخل بتن گردد .